شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
تصاویر/جشن مردمی سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) در مشهد

حوزه / حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه لازمه ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی برای ظهور و وجود منتظران واقعی و یاران است، ادامه داد: زمانی امام زمان (عج) ظهور خواهند کردند که مردم برای عدالت در مقابل ظلم، زورگویی، استکبار ایستادگی ‌کنند، گام دوم انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمد شجاعی، در جشن بیعت با امام عصر به مناسبت 9 ربیع‌الاول سالروز امامت حضرت مهدی (عج) که امروز جمعه 23 شهریور در میدان شهدا برگزار شد، بابیان اینکه امروز ، روز یوم‌الله است، اظهار کرد: امروز روزی است که تمام تاریخ منتظر آن بودند زیرا آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) است که تمام انبیا و ائمه (علیهم‌السلام) در تمام طول تاریخ منتظر ایشان بودند و 13 معصوم زمینه‌ساز و مقدمه امامت ایشان بودند.

این کارشناس مهدوی بابیان اینکه در ادیان الهی و کتب آسمانی آن‌ها به ظهور منجی در آخرالزمان اشاره‌شده است و همچنین در قرآن کریم آیات فراوانی پیرامون ظهور مهدی (عج) بیان‌شده است، گفت: در قرآن کریم این وعده داده‌شده است که روزی زمین به دست بندگان صالح خداوند می‌رسد.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم امام زمان (عج) را درک کنیم باید به هدف خلقت انسان توجه کنیم، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید من از روح خودم در شما دمیدم جنس همه انسان‌ها روح خداست روح خدا همان نور حضرت محمد و آل محمد است.

حجت‌الاسلام شجاعی دراین‌باره توضیح داد: یعنی در شما یک ظرفیت بی‌نهایت ایجاد کرده است همان‌طور در قرآن کریم اشاره‌کرده است؛ هدف خلقت انسان بندگی کردن است در مقابل بنده خدا همیشه یک مربی است که تلاش می‌کند بندگان با مقام بالای انسانی تربیت کند.

وی در ادامه بابیان اینکه لازمه ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی برای ظهور و وجود منتظران واقعی و یاران است، ادامه داد: زمانی امام زمان (عج) ظهور خواهند کردند که مردم برای عدالت در مقابل ظلم، زورگویی، استکبار ایستادگی ‌کنند.

کارشناس مهدویت بابیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، اظهار کرد: کارگزاران انقلاب اسلامی باید بدانند در هر مسئولیتی که هستند تلاش کنند که با خدمت شایسته به مردم، منتظر امام زمان (عج) در جامعه اسلامی تربیت کنند، اگر در جامعه اسلامی کارمند و مدیر رانت‌خوار باشد قطعاً نمی‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به تلاش‌های آمریکا در رسانه‌ها جهت تخریب چهره امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: بیش از صدها فیلم علیه امام زمان (عج) ساخته‌شده است که در همه آنها به چهره امام زمان (عج) را خشن و خون ریز نشان می دهد.

شایان ذکر است: در مراسم جشن بیعت با امام عصر (عج) در میدان شهدا علاوه بر مداحی، سخنرانی، اجرای سرود، حضور تشکل‌های مهدوی، از مردم با اهدای سربند لبیک یا مهدی، توزیع شربت و شیرینی، ارائه کتب مهدوی ویژه کودکان، نوجوانان، بزرگ‌سالان میزبانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha